søndag 31. oktober 2010

Første dag på blogg:P

Jeg har i lengre tid vurdert å lage meg en blogg for å personlig kunne bruke det som en dagbok og for at andre som er interreserte kan ta del i min drøm.
Jeg er en mann på 28 år som har bedrevet trening i mange år. Min drøm er da og konkurrere i bodybuilding.
Jeg har hatt denne drømmen siden ung alder og påbegynte dette for fult når jeg var ca 18 med tanke på at kroppen skulle være ferdig utvokst før man satt igang for fullt. Jeg har trent på gym fra en alder av 15.
Når jeg etterhvert kom i bedre form og hadde tenkt til å prøve meg så havnet jeg i ett par ulykker som den gang gjorde det umulig for meg å bedrive den type trening for meg i en lang periode da kroppen trengte å få igang basic gymnastikk.
Dette i kombinasjon med ett par andre ting gjorde at jeg ga opp en periode på 4 år. I 2008/2009 fikk jeg spørsmål av en kamerat som lurte på om jeg ikke skulle begynne å trene igjen for jeg hadde basic fysikk og ineholdt egenskaper iform av motivasjon man skal se lenge etter.
Starten var tung. Jeg hadde gått ned fra en vekt på litt over 110kg til en vekt på 87 kg og hadde noe problem med mage og overvekt.
Etter ett halvt års tid hadde jeg kommet meg såpass mye naturlig at jeg satt ut min drøm til virkelighet igjen. Og har forstått i ettertid at man aldri skal gi opp en drøm uansett hva andre sier eller skal bry seg selv om veien er tung.
Jeg har alltid fått positive kommentarer og mye hjelp fra store kjente byggere, så det har vært til stor glede.
Nå er jeg i god form og satser på å kunne delta i NM 2011.
Jeg er per idag på en kroppsvekt som ligger på 130+- med rimelig grei fett%, må vel regne med å deffe ned til 115 ihvertfall for konk.
Mer om det senere, men håper at folk vil være int i dette siden jeg ikke bare vil gjenspeile de positive sidene ved og drive med kroppsbygging. Jeg vil nok også fortelle hva slags fordommer og kommentarer man skal bli vant til. Og hva man selv sliter med igjennom ett sånt liv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar